Is Dr. Bredesen Protocoll practised/offered in europe/scandinavia

Kmlseattle
Contributor
Contributor
Posts: 74
Joined: Tue Aug 09, 2022 9:46 am

Re: Is Dr. Bredesen Protocoll practised/offered in europe/scandinavia

Post by Kmlseattle »

runeakb wrote: Mon Jan 02, 2023 8:39 am Hej Nicolai.
Jeg har også et familiemedlem, som er i et tidligt stadium af en demenssygdom. Jeg er selv APOE4/3, og har søgt forgæves efter en et fællesskab her i Norden. Det er mærkværdigt, at det ikke rigtig findes, da APOE4 er hyppigt forekommende i den her del af verden. Hvis du finder noget spændende, er jeg meget interesseret.
MVH Rune
Moderator Note: This is the Google translation from Danish:
Hi Nicolai.
I also have a family member who is in the early stages of dementia. I myself am APOE4/3, and have searched in vain for a community here in the Nordics. It is curious that it does not really exist, as APOE4 is frequently found in this part of the world. If you find something interesting, I am very interested.
MVH Rune
Welcome, runeakb.

Thank you for your post. I hope you find this forum useful given your inability to find a community in your area of the world. I am sure you will find the members of this site to be quite supportive.

As a welcome intern, I'd like to introduce you to some useful resources. The Primer is authored by a member physician who carries two copies of the APOE-ε4 allele that offers accessible science background and prioritized sensible preventative measures. Other good resources include the search engine on our site, PubMed, and the internet at large in your quest for information.

The WIKI is a searchable compendium of many topics related to AD, treatments and practitioners. If you are so inclined, the Our Stories page is a great place to post your own AD story as well as learning the experiences of other members.

However you choose to use this forum, I hope you find it helpful. Please feel free to post additional questions whenever you need.

Be well,
Kathleen

**This is the Google Translation to Danish: **
Velkommen, runeakb.

Tak for dit indlæg. Jeg håber, du finder dette forum nyttigt i betragtning af din manglende evne til at finde et fællesskab i dit område af verden. Jeg er sikker på, at du vil opleve, at medlemmerne af dette websted er ret støttende.

Som velkomstpraktikant vil jeg gerne præsentere dig for nogle nyttige ressourcer. Primeren er forfattet af en medlemslæge, der bærer to kopier af APOE-ε4-allelen, der tilbyder tilgængelig videnskabelig baggrund og prioriterede fornuftige forebyggende foranstaltninger. Andre gode ressourcer inkluderer søgemaskinen på vores websted, PubMed, og internettet generelt i din søgen efter information.

WIKI er et søgbart kompendium af mange emner relateret til AD, behandlinger og praktiserende læger. Hvis du er så tilbøjelig, er siden Vores historier et godt sted at poste din egen AD-historie samt lære andre medlemmers erfaringer.

Uanset hvordan du vælger at bruge dette forum, håber jeg, at du finder det nyttigt. Du er velkommen til at stille yderligere spørgsmål, når du har brug for det.

Ha det godt,
Kathleen
Alexia C
Support Team
Support Team
Posts: 94
Joined: Tue Jul 05, 2022 3:20 pm

Re: Is Dr. Bredesen Protocoll practised/offered in europe/scandinavia

Post by Alexia C »

runeakb wrote: Mon Jan 02, 2023 8:39 am Hej Nicolai.
Jeg har også et familiemedlem, som er i et tidligt stadium af en demenssygdom. Jeg er selv APOE4/3, og har søgt forgæves efter en et fællesskab her i Norden. Det er mærkværdigt, at det ikke rigtig findes, da APOE4 er hyppigt forekommende i den her del af verden. Hvis du finder noget spændende, er jeg meget interesseret.
MVH Rune
Moderator Note: This is the Google translation from Danish:
Hi Nicolai.
I also have a family member who is in the early stages of dementia. I myself am APOE4/3, and have searched in vain for a community here in the Nordics. It is curious that it does not really exist, as APOE4 is frequently found in this part of the world. If you find something interesting, I am very interested.
MVH Rune
Hello Runeakb,

Welcome to our forum! I am so glad you have joined us.

I am sorry to hear you have a family member with early stages of dementia. I personally know how difficult that can be. There is much information and best practices in our forum of actions that can be taken during the early stages to improve cognition. This a very supportive community, sharing resources and experiences. I encourage you to keep asking questions and I am sure many community members can shed light to your inquiries.

Please feel free to reach out with any other concerns or inquiries.

I look forward to hearing from you in the future.

Warmly,

Alexia C
Functional Medicine Certified Health Coach
Post Reply